zaterdag 31 maart 2012

Het illegale circuit!

Vandaag of morgen is het weer JA of NEE.
Of eigenlijk weet ik al dat het NEE is.
Afgelopen week een paar dagen lang vreselijke hoofdpijn gehad, en dat is voor mij het teken dat mijn ongesteldheid er aan komt.
Het is vandaag cyclusdag 25, en 13 dpo (days past ovulation).
Dag 25 is natuurlijk erg vroeg, maar mijn luteale fase (de tijd na de eisprong) was de laatste maanden elke keer 8 a 9 dagen.
Veel te kort voor een innesteling.
Er bestaan pilletjes voor 'Utrogestan', deze zorgen voor een goede doorbloeding van je baarmoederslijmvlies en stellen je menstruatie een beetje uit.
Maar in deze kliniek 'doen ze daar niet aan!!!'.

"Mevrouw, als uw lichaam zwanger is, dan weet uw lichaam ook op dag 8 wel dat dat zo is, en wordt u niet ongesteld".

Ja, ja, je zou ze bijna gaan geloven, zo stellig krijgen ze dat uit hun mond.
Misschien werkt dat bij goedgelovige 'in de dokter weet alles' vrouwen, maar ik ben eigenwijs.
Ik ben geinteresseerd in alles wat met het menselijk lichaam te maken heeft, vooral als het om mijn eigen lichaam gaat.
Durf wel te zeggen dat ik inmiddels 'veel' weet.
Ik heb veel gegoogled, heb stukken en onderzoeken gelezen.
Een lichaam weet pas wanneer het zwanger is als er een innesteling heeft plaatsgevonden, daarna gaat het namelijk pas zwangerschapshormonen aanmaken.
Dus een innesteling moet wel een kans krijgen, en met een menstruatie op dag 8 is dat zeker niet het geval.

Die pilletjes heb ik overigens eerder gebruikt (in het ziekenhuis waar ik eerst was), geen probleem, ze werden zomaar voorgeschreven, ik hoefde er niet eens om te vragen. Zij gaven dat gewoon, eigenlijk altijd ter ondersteuning.
En het werkte!
Maar ja, nu in deze kliniek doen ze er niet aan!

Vorige maand, heb ik de resterende 6 pillen gebruikt die ik nog over had.
En zoals verwacht werd ik later ongesteld.
Je had ze moeten horen.

"Ziet u nu wel, er is niets mis met uw luteale fase, uw lichaam heeft zich weer prima aangepast"

Oh oh oh, wat was ze in haar nopjes.
Natuurlijk stond ik op het punt om te vertellen dat dat niet mijn lichaam is, maar 'de pillen'.
Maar daarmee gooi ik natuurlijk mijn eigen glazen in.

Nu schrijf ik mee op een forum, en een andere schrijfster (die inmiddels zwanger is), had nog een voorraadje 'pillen' liggen!
Dus deze ronde heb ik 'illegale pillen' uit een 'illegaal circuit' gebruikt.
Gniffel, gniffel, klinkt spannend he?
Ik hoop dat mijn 'illegale pillen' hun werk doen, ook al is dat waarschijnlijk niet deze ronde.


p.s. Mijn speciale dank gaat uit naar M. voor de illegale levering van pillen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten