woensdag 30 mei 2012

U staat niet op de lijst!


Wéér een tegenslag!
Mijn eigen schuld, en een klein beetje die van de kliniek.
Maar wel weer iets wat weer eens mis gaat!
Bij mijn laatste IUI zei de arts dat er 29 mei een infoIVFbijeenkomst was, dus wanneer ik niet zwanger was, ik dan meteen moest bellen en daar naartoe kon.
Dus vorige week meteen gemaild en om een uitnodiging gevraagd voor deze datum.
De volgende dag had ik deze meteen binnen + de enorme berg papierwerk die ik moest doorlezen (waaronder de vraag of ik mee wil doen aan 3 verschillende onderzoeken) en alvast moest ondertekenen (wat ik natuurlijk niet doe voordat ik ook persoonlijke informatie heb gehad).
De afgelopen dagen had ik me dus voorbereid, alles uitermate goed doorgelezen en een legio aan vragen geformuleerd die ik wilde stellen.

Toch wel met enige spanning stap ik in mijn autootje op weg naar de kliniek en deze keer toch maar vergezeld door mijn mams (normaal ga ik altijd alleen, nu misschien wel handig als er nog iemand luistert naar de informatie).
Ik meld mij bij de balie en ik zie vanuit mijn ooghoek dat de hele wachtkamer al gevuld is met IVFinfo mensen (overigens álleen maar stellen en zoals ik het inschatte één lesbisch stel met een donor, géén bammers!).
Bij de balie noem ik mijn naam, ze bladert en bladert en ze zegt: ' Je staat niet op de lijst'.
Nee he! Het zal toch niet?
Opeens schiet me in mijn achterhoofd, dat bij het lezen van mijn mail ik de 26e had zien staan! En ik dacht nog, hé dat is raar ik dacht dat het de 29e was, maar verder er geen aandacht meer aan besteed.
Gewoon heel blij dat deze afspraak zo snel kon en ook nog precies in mijn vakantie viel.

Langzaam komt het besef, dat die 26e dus geen vergissing was!!!
Ik ben uitgenodigd voor dinsdag 26 juni(!) en niet mei.
Dom, dom, dom, teveel dat gesprek met die arts in mijn hoofd gehouden en er gewoon vanuit gegaan dat ik met deze ronde mee kon doen.
Er stond ook niet zoiets in de mail als, 'Sorry, maar de datum waar je om hebt gevraagd is al vol.
Nou ja, hoe dan ook, ik stond niet gepland.
De twee adminstratieve mutsen waren weer zo meegaand als een ijzeren staaf, maar kreeg het uiteindelijk voor elkaar om even met de verpleegkundige te spreken, die de afspraak had gemaild.
Ze snapte de verwarring, en gaf zelf ook meteen aan dat de arts niet zomaar had mogen zeggen dat ik er bij kon, en dat zij zelf in de mail wat duidelijker had moeten zijn.
Ze heeft nog geprobeerd of ik er toch nog bij kon, maar er was écht geen tijd (verrassend!)!
Ik heb uiteindelijk nog wel een goed gesprek gehad met haar, ook al was het al cyclusdag 5 ik mocht al beginnen met de pil, dan had ik dat als voorsprong.
Ik heb gevraagd wat voor meerwaarde het had dan wanneer ik op dag 1 van mijn volgende menstruatie zou beginnen (wat eigenlijk gebruikelijk is), dat was niet zo heel veel.
Ik heb dus de beslissing voor mijn eigen lichaam genomen om even een maand helemaal niets aan hormonen te nemen.
Moeilijk maar wel het beste denk ik, het duurt hooguit daardoor twee weken langer!
Ik weet nu ook dat die tweeenhalf uur, ook een individueel gesprek met de gyn bevat waarin je je persoonlijke vragen kunt stellen.
Helaas daarna toch weer terug naar huis.
Was wel erg teleurgesteld, maar dat gevoel komt inmiddels zo bekend voor, dat ik me er maar weer eens bij heb neergelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten