dinsdag 15 mei 2012

Mutsebollen!

WAARSCHUWING: als je op dit moment in een goed humeur bent, en je wilt dat blijven, kun je wegens deprimerende teksten deze blog beter overslaan ;-)!!

Vandaag werd ik wakker met een giga-hoofdpijn.
Het is 7 dpo, en als ik op 7/8 dpo hoofdpijn heb dan is dat voor mij een teken dat het deze maand weer over en uit is.
Ik houd mezelf voor dat het ook de bijwerking kan zijn van de mutsebollen die ik gebruik.
Mutsebollen is het woord wat ontstaan is op het forum waar ik op meeschrijf.
Eigenlijk zijn het gewoon Utrogestanpillen, maar aangezien je deze vaginaal moet inbrengen zijn ze officieel gedoopt tot 'mutsebollen'.

In mijn eigen zh heb ik ongeveer een half jaar die mutsenbollen gebruikt, ze werden voorgeschreven als een halfje brood, want ze waren 'volgens hen' tamelijk onschuldig en baat het niet schaadt het niet.
Ze zorgen voor een rijk baarmoederslijmvlies wat de evt. innesteling makkelijker maakt.
Maar in deze kliniek weigeren ze de mutsebollen voor te schrijven bij de IUI.
"Nee mevrouw, de effectiviteit hiervan is helemaal niet bewezen, we weten zelfs niet of het misschien schade oplevert op de lange duur, denkt u even aan de DESkinderen".
Ik vind het raar, het ene ziekenhuis doet er zo makkelijk over en het andere weigert ze voor te schrijven, maar met mijn illegaal verkregen mutsebollen (zie mijn blog 'het illegale circuit') gebruikte ik tot nu toe elke cyclus, een dag of acht elke avond 1 mutsebol.
Hierdoor kwam ik voor mijn gevoel toch door die kritieke fase heen ( daarvoor werd ik soms al op 8dpo al ongesteld).
Maar mijn afgelopen bezoek aan de kliniek, liet mij mijn mond weer open vallen van verbazing.
Toen die lieve fertiliteitsarts bij de laatste IUI mij in grove lijnen vertelde hoe IVF werkt, vertelde ze ook dat bij IVF gebruikt wordt gemaakt van Utrogestan ter ondersteuning van het baarmoederslijmvlies!!!
HUH?!??!!
Bij IVF krijg je ze wel voorgeschreven? Onvoorstelbaar!!
Ik ben er niet eens op in gegaan, dat heeft toch geen zin, ze vertellen allemaal iets anders en ze vallen elkaar ook niet af.
Je snapt wel dat ik na mijn laatste IUI meteen de dosering van mijn illegale mutsebollen heb verhoogd naar het aantal wat normaal gesproken wordt voorgeschreven, wat betekent 1 's ochtends en 2 's avonds voor het slapen gaan.

Maar door die verhoogde dosering zit ik momenteel niet echt lekker in mijn vel.
Ben bloedchagerijnig en ik ben zó ontzettend moe ( nr. 1 bijwerking).
's Nachts word ik helemaal niet meer wakker (normaal wel 2 keer) en als ik 's ochtends wreed door de wekker uit mijn slaap word gehaald is het net alsof ik 5 minuten heb geslapen.
Daarbij ook nog draaierig en duizelig en vanmorgen ook nog eens die rottige hoofdpijn die meestal niet veel goeds betekent.
Het enige is dus dat hoofdpijn ook een bijwerking is van die mutsebollen, dus daar houd ik me nog maar even aan vast.
Soms zou ik wel weer eens even een man willen hebben waar in ik in een tijd als deze even fijn tegen aan kan z**ken.
En die dan ook meteen zonder zeuren even het schadeformulier van mijn auto invult én de vuilniszakken twee trappen naar beneden tilt én de kattenbak even schoonmaakt én ervoor zorgt dat er eten klaarstaat als ik thuiskom van mijn werk en....... en..........
Goed, na twee jaar geen relatie te hebben gehad, idealiseer je de dingen soms.
Back to the real world, wat zal ik eens gaan koken????



2 opmerkingen:

  1. hoi Elisa....ach,wat balen allemaal!
    Kan het mij wel voorstellen hoor, het is ook gewoon lastig dat er geen eenduidig beleid gevoerd wordt en ht is ook niet ok dat er misschien alweer een menstruatie aankomt! en als er dan ook nog niemand voor jou zorgt, da is het gewoon hard werken!
    Haal maar lekker vertroeteleten in huis en duik er vreog in! sterkte...

    Gr liza

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Getver, balen die bijwerkingen. En ik duim gewoon nog even met mee.

    BeantwoordenVerwijderen