zaterdag 6 oktober 2012

Twee prachtige emmies!

Ik word binnengereden voor de terugplaatsing en de eerste die ik zie is eigenlijk degene die ik niet wil zien.
Dit is de arts die de vorige keer mij twee weken in spanning heeft gelaten omdat ze de mededeling deed dat het wel eens heel goed zou kunnen dat ze geen IVF bij mij wilden doen.

Ze valt meteen met de deur in huis.
'Ik heb goed nieuws en slecht nieuws.
Van de drie eitjes zijn er maar twee bevrucht, maar dat twee zijn wel prachtige A-kwaliteit embryo's.'

Ik grijns van oor tot oor want ik vind dit prima nieuws, ik had echt niet verwacht dat alledrie de eitjes zouden ontwikkelen.
Volgens mij is het gebruikelijk dat iets minder dan de helft wordt bevrucht.
Ik snap dus eigenlijk niet zo goed wat het slechte nieuws is.
Maar vervolgens zegt ze dat dit het dan wel moet worden want dat ze hierna waarschijnlijk niet meer door willen.
Daar verdwijnt mijn grijns.
Wat is dit nu weer voor bullshit en timing(denk ik)!
Voordat ik iets kan zeggen, zegt ze snel maar ik wil vooral positief blijven want het is bewezen dat dat een positief effect heeft op een eventuele zwangerschap.

Het kan aan mij liggen maar volgens mij doet en zegt ze nu precies het tegenovergestelde.
En voor de tweede keer heeft ze het voor elkaar gekregen om zo ontzettend het verkeerde te zeggen op zo ontzettend het verkeerde moment.
Zou ze het gewoon niet door hebben, zou ze alleenstaande vrouwen gewoon niet zo graag zwanger zien worden, ik weet het niet.
Het wordt allemaal zo beladen nu, als ik nu niet zwanger ben dan is het misschien wel over.
Wéér die onzekerheid.

Maar goed, op dat moment herpak ik mezelf en probeer me te richten op de terugplaatsing.
Op het scherm preiken twee mooie bevruchtte cellen ( 8 en 7 cellig), ik ben er een beetje ontroerd door.
En eigenlijk opeens ook ontzettend trots.
Trots op die prachtige embryootjes.
De verpleegkundige maakt er met mijn mobiel een aantal foto's van.
Hoe fantastisch zou dat zijn als ik later tegen mijn kind zou kunnen zeggen, 'Kijk! Een van die twee dat ben jij!'
De plaatsing gaat prima, via een dun slangetje worden ze in mijn baarmoeder gebracht.
Daarna wordt het slangetje nog nagekeken of het echt leeg is.
De arts geeft me een hand en zegt succes, ik hoop het echt voor je.
Zorg goed voor ze.
Op deze manier klinkt het toch gemeend.
Ik moet nog tien minuten blijven liggen, als degene na mij terug komt, hoor ik haar letterlijk precies dezelfde woorden zeggen!!!

Ik besluit op dat moment dat ik er nog héél even aandacht aan besteed, mocht deze poging niet lukken dan vraag ik een gesprek aan met een van de andere artsen.
Ik heb verdorie drie eicellen geleverd wat twee prachtige emmies heeft opgeleverd, ik heb hierna nog recht op twee IVF pogingen.
Natuurlijk geef ik toe dat het resultaat met deze hoeveelheid hormonen bedroefend weinig is, maar wie weet is dat de volgende keer wel anders.
Maar ik ga er nu even van uit dat er geen volgende keer nodig is ( positive vibes).
Duimen jullie mee?



10 opmerkingen:

  1. Wauw wat te gek, en inderdaad wat een zeer belachelijk moment om zulke opmerkingen te maken... Ze zijn ook niet echt makkelijk daar weet ik helaas.
    Het lijkt wel of je alleen door mag als je aan een bepaalde top standaard voldoet maar ik zal je zeggen, na drie eicellen waarbij maar 1 matige bevruchting (4-cel) en tp, mocht ik toch nog een keer door, dit na een moeilijk pleidooi van mijzelf want er was eigenlijk al besloten van niet. Mijn advies, praat met dr. T en onhoud dat ik op dat moment al bijne tegen de exit leeftijds grens aanzat. Jij krijgt echt nog wel een keer, maar nu wil ik je alleen maar succes wensen en hoop voormje dat je dat gesprek helemaal niet aan hoeft te gaan! Maar zelfs dan, denk aan mijn verhaal (recentelijk gebeurd en volgens mij in hetzelfde zh!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En p.s. Ik vind dat je echt een TOP resultaat hebt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim voor je, en voor je prachtige emmies. Ik lees al een tijd met je mee en ik hoop zo dat het nu echt raak is!!! En ik hoop dat het je lukt om die dwaze actie van de arts los te laten.
    Jij bent belangrijk en niet zij ;-)
    Good luck......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey er zijn een aantal Anoniems actief! Wat fijn dat onbekenden zo met je meeleven, toch? Ook hier hoor, veel geluk gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik reageer via andere computer die herkent mij niet al Elisa, maar ik ben het wel haha.

    Hihi, die meerdere anoniems maakt het er niet makkelijker op qua reageren :-), maar ik vind het heerlijk om af en toe een reactie terug te krijgen. Het steunt enorm om af en toe gelijkwaardige verhalen te horen of meedeleven en aanmoedigingen te krijgen. Bedankt daarvoor!

    @bovenste anoniem, ik vind het heel erg voor je dat het zo gelopen is, blijkbaar laat het je nog niet los gezien het feit dat je nog steeds dit soort bloggs leest.
    Ik kan het me zo goed voorstellen!
    Wij hebben het denk idd over het zelfde ziekenhuis, want ik wil ook graag een gesprek met dokter T. (hoop natuurlijk dat het niet nodig is).
    Heb jij dan ook enig idee over wie ik het had (de negatieve arts)?
    Ik wens jou in ieder geval ook heel veel sterkte want het zal niet makkelijk zijn, ben je nog met andere stappen bezig (adoptie/eiceldonatie) of ben je het hoofdstuk echt aan het afsluiten?
    X Elisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Elisa, ja het houdt me nog steeds bezig en ik gun ieder ander oprecht een betere uitkomst. Weet je, ik heb er werkelijk alles aan gedaan en nu is het heel heel moeilijk, dus het laat me niet los. Ik heb eerlijk gezegd af en toe nog steeds het idee dat ik binnenkort weer naar het zh moet voor de nieuwe ronde, gek he? Ik heb je ook een hart onder de riem willen steken met mijn verhaal want echt, mijn kaarten stonden er net zo beroerd voor hoor. En toch, dr. T begreep zo goed dat het nog niet af was, dat ik nog niet klaar was en heeft mij de kans nogmaals gegeven. En toen had ik een betere score dus ook dat kan. Ik was echt zo blij met deze kans, ik had het nauwelijks kunnen verwerken anders denk ik. Jij hebt werkelijk mooie embryo's en fijn dat je fotos hebt want dat is het enige wat mij nu zo spijt.. Ik heb dat niet gedaan, niet aan gedacht maar ik was zo trots op ze! Ze waren overigens nooit zo top als die van jou, ik denk dat je een hele goeie kans hebt nu en denk aan je!
      Wat betreft de andere artsen, ik vond ze allemaal erg aardig en vond alleen mw. Dr. D wel wat strenger en moeilijker om mee te praten. Ik kwam erachter dat ik een evaluatie met haar had na mijn meest beroerde ronde en toen ook heel bewust de afspraak gecanceld en gewijzigd naar dr. D. Ik heb haar alleen niet meer gezien de laaste tijd dus ik weet niet of zij er nog is. De verpleegkundigen; allemaal lieverds! Moeilijk he dat je zo afhankelijk bent voor wat de dokters vinden dat goed genoeg is. Maar nogmaals, kan me niet voorstellen dat ze jou wegsturen hoor. Lang verhaal he, maar ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens jou een lieve baby!

      Verwijderen
    2. (Gewijzigd naar dr. T bedoel ik natuurlijk)

      Verwijderen
  6. Wouw.... 2 prachtige emmies!! Wat een goed nieuws
    Mijn duimen gaan draaien en hou vast aan die positieve vibe. Laat de dr voor wat ze is. Het gaat om jou en om je emmies!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is nu ruim twee weken later.... weet je al iets? Ik duim voor je!!

    BeantwoordenVerwijderen