donderdag 26 juli 2012

Tranen

Na 9 dagen Puregon 150 en Decapeptyl spuiten, is vandaag dan het uur van de waarheid.
Ik ben zenuwachtig omdat ik nauwelijks iets gevoeld heb rond mijn eierstokken en ook omdat mijn voorgeschiedenis met IUI niet heel veel goeds belooft.
Maar de vorige keer had de arts gezegd dat dat geen verband met elkaar hoeft te hebben, omdat er nu allerlei dingen anders gaan.
Maar toch.
En daar lig ik weer, voor de zoveelste keer op de gyn.stoel.
Ik staar ook intensief mee naar het zwart/wit schermpje.
Het baarmoederslijmvlies is nog dun, dat is volgens de arts een teken dat er nog niet echt iets groots kan zitten, ok, slik.
Ik tuur en tuur en tuur, ik zie aan de ogen van de arts dat ze ook driftig op zoek is.
Als mijn eierstokken vol eitjes zouden zitten, dan zou je dat toch eerder moeten zien.
Helaas komt ze uiteindelijk tot de conclusie dat er 1 klein follikel zit van krap 14 mm.
Slik, slik, daar komen de tranen.
Negen dagen lang spuit je jezelf vol met rotzooi en dít is het resultaat, 1 ei! 1?
En er zijn ook geen kleintjes meer te zien.
Ik moet evengaan zitten, ze zegt dat het idd niet de bedoeling is, en dat ze nu ook moet overleggen wat het beste is.
Ze geeft zelf ook aan dat het er niet echt rooskleurig uitziet, welke hoeveelheid hormonen dan ook, de jackpot zal het niet worden zegt ze.
Ik vraag of dit misschien een IUI kan worden, dan is het tenminste niet voor niets geweest.
Ze zegt dat dit wel een mogelijkheid is.
Ik moet mijn bloedwaardes laten prikken en ik word vandaag nog gebeld over hoe nu verder.
Als ik in mijn auto zit laat ik me even gaan, de tranen stromen over mijn wangen, dit is waar ik bang voor was!
's Middags word ik gebeld, mijn hormoonwaardes waren heel laag, ik moet vanaf vanavond 450 IU gaan spuiten i.p.v. 150, 300 IU extra!
Wat het gaat opleveren,  ik weet het niet, zaterdag moet ik weer terug voor een nieuwe echo.

3 opmerkingen:

  1. Meid... wat ontzettend K**!!!
    Wat een teleurstelling.

    Ik heb de eerste ivf poging met Gonal-F gespoten en ook een zeer lage opbrengst. Dit komt bij vrouwen die iets ouder zijn (au.... daar horen wij bij... ik ben net 38 geworden) vaker voor. Ik heb daarom Fostimon voorgeschreven gekregen en had daarna 11 follikels. Fostimon is een meer natuurlijk hormoon wat gemaakt wordt uit urine van zwangere vrouwen (geloof ik... of uit iets anders) en daarom kan bij vrouwen soms beter aanslaan.

    Merel heeft dezelfde ervaring. Zij zal nog reageren en haar medicijn noemen. Misschien dat bij een volgende poging overgestapt kan worden.

    Maar voor nu is het zo ontzettend K** voor je.
    Hele dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh meid, wat ontzettend kl***. Kan me je tranen zo goed voorstellen. Na al die hormonen spuiten en dan is dit het teleurstellende resultaat.
    Helaas ook bij mij herkenbaar. Ik spoot 225 IE Puregon en had toen 4 follikels, maar wel goede bloedwaarden want ik ben nooit omhoog gegaan tijdens de poging.
    Heeft de arts het idee dat je door te verhogen nog iets meer follikels aan zal maken?
    Misschien een tip voor de volgende keer; ze kunnen bij de uitgangsecho zien hoeveel follikels er 'klaar liggen'. Dit geeft dan voor jezelf een beetje een inschatting wat je kan verwachten. Ik vond dat zelf fijn.
    Ik heb nu deze poging Menopur gespoten, 450 IE met dus 9 follikels, 6 eitjes en 4 bevruchtingen als resultaat.

    Sterkte meid! Praat het lekker van je af hier, gooi alle emoties eruit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Femke en Merel, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik had in het vorige gesprek met de gyn ook al gevraagd of ik niet Menopur kon krijgen, maar ze zei dat Puregon juist gegeven wordt als je al een wat hogere leeftijd(!) hebt! Maar ik ga het zeker nog een keer voorstellen.
      Vorige week lagen er ook een aantal kleintjes, ze zei wel geen aantal, maar ik vroeg ernaar en toen zei ze dat er in elke eierstok een aantal zaten. Waar die gebleven zijn, ik weet het niet!
      Overigens geen idee wat ze nog willen bereiken met die verhoging, de verpleegkundige belde mij hier over op en dat ze dit door moest geven van de arts.
      Zaterdag dus opnieuw een echo, ik verwacht niets.
      Volgens mij zitten jullie nog op de camping, geniet ervan!

      Verwijderen