donderdag 12 juli 2012

Het laatste doosje tampons :-)

Afgelopen zondag mijn eerste decapeptylspuit gezet.
De eerste IVFpoging is officieel van start gegaan.

Na een half uur heb ik al pijn in mijn kop, herkenbaar want dat had ik ook toen ik voor het eerst Puregon spoot.
Ik weet dat ik het eigenlijk niet moet doen, maar ik pak de bijsluiter.
Hoofdpijn........., ja hoor 1 van de meest voorkomende bijwerkingen, en ook duizeligheid, zweten, misselijkheid, buikpijn, stemmingswisselingen (inclusief depressie), en het toppunt 'in zeldzame gevallen komt een hersenbloeding voor'.
Zoals ik al zei, dit moet ik ook niet lezen!!!

Gelukkig is mijn lichaam inmiddels gewend en is mijn hoofdpijn verdwenen.
Ik vind het gemene prikjes die decapeptyl, de puregon en de pregnyl die ik gewend ben om te spuiten zijn niet zo geniepig als dit.
Niet zozeer het prikken zelf, maar het spulletje voelt scherp en prikkerig bij het inspuiten.

De pil mocht ik dinsdagavond voor het laatst naar binnen werken.
En nu is het wachten op het 'rood'.
Ik heb me voorgenomen dat dit definitief het laatste 'rood' is (voorlopig dan).
En daarom heb ik vandaag vol overtuiging het laatste doosje tampons afgerekend bij 'het Kruidvat'.
Voorlopig gaan ze daar geen geld meer aan verdienen.
Ik wil best geld besteden aan zwangerschapsvitaminen, striae-creme en later aan babyspullen en luiers, maar níet meer aan tampons!

1 opmerking:

  1. Hoi Elisa,
    Ik wens je heel veel succes in dit traject. Het is pittig en zwaar... Zet 'm op! Hopelijk komt je ongesteldheid gauw en kun je écht van start.
    Ik duim voor je.
    x Vee

    BeantwoordenVerwijderen